KeileCollectief is host to Conversas, the Conversas concept is a series of weekly informal meetings made to get to know each other and share projects, stories, or interests.
During the event, three Conversadores (those who start the conversation) bring something to share with the gathered group for thirty minutes each. As the title suggests, Conversas (Conversations in Portuguese) aim at a similar setup from which both the Conversadores and the group benefit. In this series, Conversas challenges their guests not to use a beamer, try to be creative, and use only words or other objects to tell their story.
During the evening there is the possibility for a donation for publication. After each series, Conversas collaborate with a designer and edit a printed publication.
The 16th series Conversas Rotterdam is organized by Silvija Almanaitytè, Marco Aperti, Shambhavi Bhat, Sebastiaan Helbers, Constança Saraiva and Maurice Suitela. It happens bi-weekly, alternating between locations in Rotterdam such as Mevrouw BOK, WdKA, Saratimtrust, and Keilepand.
Conversas is a project initiated in Lisbon in 2012. Nowadays, it's a project of many people and cities. Events are open to all, and the entrance is free.
KeileCollectief heeft Conversas als gast, dit concept is een tweewekelijkse serie van informele bijeenkomsten, waarin het elkaar ontmoeten, het delen van projecten, het vertellen van verhalen en het delen van gedachten centraal staat.
Tijdens Conversas zijn er telkens drie Conversadores (degenen die de conversatie beginnen); zij delen hun gedachten met de toehoorders. De Conservadores hebben elk dertig minuten de tijd om hun verhaal te vertellen. Zoals de naam al doet vermoeden heeft Conversas (conversaties in het Portugees) als doelstelling om op een gelijkwaardige manier een wisselwerking te genereren tussen de Conservadores en het publiek, in ieders voordeel. In de afgelopen series hebben zij hun sprekers uitgedaagd, slechts te communiceren in woord en/of meegebrachte objecten. De donaties die zij tijdens de activiteiten ontvangen door de verkoop van drankjes, gebruiken zij om een publicatie te bekostigen, die na elke serie in samenwerking met een vormgever, in kleine oplage wordt uitgegeven.